Turkaegean με σφραγίδα ΕΕ την ώρα που οι ΗΠΑ απέρριψαν το τουρκικό αίτημα

0
23

Eνώ η Τουρκία συνεχίζει να κραυγάζει και να απειλεί ευθέως την Ελλάδα, αμφισβητώντας την κυριαρχία της στο Αιγαίο, η Ευρωπαϊκή Ένωση της ανοίγει την «Κερκόπορτα», προκειμένου να «χτίσει» νομικά ερείσματα στις κατά τα άλλα αίολες, ανιστόρητες και χωρίς σοβαρά διπλωματικά επιχειρήματα διεκδικήσεις της.

Με «πυξίδα» το δόγμα του αναθεωρητισμού, σύσσωμος ο τουρκικός κυβερνητικός μηχανισμός δρα και λειτουργεί με σκοπό την μεταβολή του ισχύοντος καθεστώτος στο Αιγαίο. Η Άγκυρα επιχειρεί να διαβάλλει την ελληνική κυριαρχία, όχι μόνο μέσω των διπλωματικών κορόνων και των επιχειρημάτων περί αποστρατικοποίησης των νησιών, αλλά ακόμη και μέσω του τουρισμού, επιχειρώντας να οικειοποιηθεί έμμεσα τη θάλασσα του Αιγαίου. Και σ’ αυτή την αλγεινή προσπάθεια, έχει, δυστυχώς, σύμμαχο την Ευρωπαϊκή Ενωση…

Η νέα διαφημιστική καμπάνια του τουρκικού υπουργείου Τουρισμού για το καλοκαίρι, φέρει τον τίτλο «Τurkagean», με προφανή σκοπό να κατοχυρώσει έστω εμμέσως ή τουλάχιστον στη συνείδηση των τουριστών από όλο τον κόσμο, ότι το Αιγαίο είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την Τουρκία και παράλληλα να καρπωθεί για εμπορικούς λόγους, την αίγλη του. Το τουρκικό υπουργείο κατέθεσε αίτημα στην Επιτροπή Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ, για χρήση του brand name «Turkaegean» και η συγκεκριμένη ευρωπαϊκή επιτροπή άναψε το πράσινο φως, χωρίς να προβάλλει την παραμικρή ένσταση. Μάλιστα,  η ΕΕ σφράγισε την κατοχύρωση του εν λόγω brand name στην Τουρκία, έως τις 16 Ιουλίου του 2031.

Λειτουργώντας χωρίς γεωπολιτική ενσυναίσθηση και με επιπολαιότητα, η Ευρωπαϊκή Ενωση προσέφερε στο «πιάτο» μια απόφαση, την οποία αναμφίβολα η Τουρκία προτίθεται να χρησιμοποιήσει, ενδεχομένως και να κάνει «σημαία», ενισχύοντας το αφήγημά και τις διεκδικήσεις της στο Αιγαίο.

Οι ΗΠΑ απέρριψαν το τουρκικό αίτημα

Σε αντίθεση με την ΕΕ, οι ΗΠΑ είχαν ρίξει άκυρο σε σχετικό αίτημα που είχε καταθέσει η Άγκυρα για το brand name «Τurkagean». Το υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ απέρριψε τη σχετική αίτηση της Τουρκίας, που αφορούσε τη χρήση του όρου για διαφημίσεις στο ραδιόφωνο, την τηλεόραση, το Διαδίκτυο και αλλού, για την ενοικίαση τουριστικών ακινήτων, αυτοκινήτων, αλλά και την παροχή νομικών και άλλων υπηρεσιών.

Το τουρκικό αίτημα προς την Ουάσιγκτον, συνοδευόταν από βίντεο που αναρτήθηκε στην επίσημη σελίδα του τουρκικού οργανισμού Τουρισμού, και περιείχε εικόνες που παραπέμπουν στα… ελληνικά νησιά. Ο τίτλος του βίντεο ήταν «Turkaegean, η ακτή της ευτυχίας» και συνοδευόταν από κείμενο που έλεγε «Η Türkiye φιλοξενεί άπειρες τοποθεσίες που ξεπερνούν τα πιο τρελά σας όνειρα! Γεμάτη αρχαίες τοποθεσίες, μοναδική ομορφιά και απαράμιλλους προορισμούς, η επίσκεψη στην Τουρκία είναι μια αξέχαστη εμπειρία».

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here