Citroen: «Πάντρεψε» fastback με SUV και γεννήθηκε το νέο C4 X

0
123

Ακόμα μία σχεδιαστική τομή από τη Citroen, η οποία αποκάλυψε το νέο C4 X και το αμιγώς ηλεκτροκίνητο ë-C4 X. Αμφότερα αποτελούν μία εναλλακτική πρόταση απέναντι στη μονοτονία των hatchback και SUV αμαξωμάτων μεσαίου μεγέθους. Ακολουθώντας τα χνάρια του μεγαλύτερου C5 X το νέο C4 X «παντρεύει» την κομψή σιλουέτα ενός fastback με την περιπετειώδη αμφίεση των SUV και την ευρυχωρία ενός τετράθυρου μοντέλου.

Το μπροστινό τμήμα είναι ίδιο με αυτό του hatchback C4, ωστόσο διαφοροποιείται αισθητά με την κεκλιμένη γραμμή της οροφής που ξεκινάει από τις εμπρός κολόνες του παρμπρίζ, ενώ «σβήνει» απαλά στο πίσω τμήμα, το οποίο είναι αρκετά διαφορετικό.

Χάρη στη κλίση της οροφής έχει βελτιωθεί ο συντελεστής οπισθέλκουσας cd στο 0.29, επομένως ωφελείται η κατανάλωση καυσίμου και ενέργειας αντίστοιχα. Τα νέα Led πίσω φωτιστικά σώματα επεκτείνονται στα φτερά, ενώ στην πόρτα του χώρου αποσκευών αναγράφεται το όνομα της Citroen με κεφαλαία γράμματα. Περιμετρικά του αμαξώματος υπάρχει μαύρο πλαστικό προστατευτικό και στη βάση των εμπρός θυρών οι γνωστοί θύλακες αέρα Airbumps.

Στο εσωτερικό τώρα συναντάμε οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, το οποίο δέχεται φωνητικές εντολές όταν ο οδηγός πει πρώτα τη φράση-κλειδί «Hello Citroën», ενώ κατανοεί 20 γλώσσες. Παράλληλα, το σύστημα πλοήγησης ενημερώνει αυτόματα κάθε μήνα τους χάρτες του, ενώ οι εμπρός και πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεση τους τέσσερις θύρες USB. Εδώ να πούμε ότι οι πίσω επιβάτες έχουν 198 χλστ. χώρο για τα πόδια τους και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 510 λίτρα.

Σε σύγκριση με το hatchback C4 τα νέα C4 X και ë-C4 X αύξησαν το μήκος τους από τα 4.360 στα 4.600 χλστ., ενώ ιεραρχικά προηγείται το C5 X με μήκος 4.800 χλστ. Το πλάτος και το ύψος βρίσκονται στα 1.800 και 1.525 χλστ. αντίστοιχα. Σταθερό παραμένει το μεταξόνιο στα 2.670 χλστ., καθώς εξακολουθούν να βασίζονται στην πλατφόρμα CMP.

Ανάλογα με την εκάστοτε αγορά το νέο C4 Χ θα έχει στην γκάμα του τον τρικύλινδρο turbo 1.2 PureTech βενζινοκινητήρα με ισχύ 100 ή 130 ίππους, ενώ το «παρών» θα δίνει και ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 BlueHDi των 130 ίππων.

Συνεχίζουμε με το αμιγώς ηλεκτροκίνητο ë-C4 X με ηλεκτροκινητήρα που παράγει 136 ίππους και 260 Nm ροπής, ενώ υπόσχεται αυτονομία 360 χλμ. (μέτρηση WLTP) μετά από μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας, χωρητικότητας 50 kWh. Από ταχυφορτιστή 100 kW DC η μπαταρία φτάνει στο 80% εντός μόλις μισής ώρας. Με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα οδήγησης Sport το ηλεκτρικό ë-C4 X θα επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα εντός 9,7 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα του θα είναι 150 χλμ./ώρα.

Η παραγωγή των νέων C4 X και ë-C4 X θα πραγματοποιείται αποκλειστικά στην Ευρώπη για όλες τις αγορές στο εργοστάσιο του Ομίλου Stellantis που βρίσκεται στη Μαδρίτη της Ισπανίας, ενώ οι πωλήσεις τους θα ξεκινούν σταδιακά το φθινόπωρο του 2022.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here