Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Αιγάλεω: Καταγγελία για τη στάση του Διευθυντή Εκπαίδευσης Γ΄Αθήνας

0
316

Μετά από έξι χρόνια μνημονίων, αντιλαϊκών μέτρων και καταπάτησης δημοκρατικών δικαιωμάτων του κόσμου της εργασίας, η κοινωνική καταστροφή συμπληρώνεται με χιλιάδες εγκλωβισμένους σε στρατόπεδα πρόσφυγες. Οι σφαγές αμάχων σε εμπόλεμες περιοχές, τα νεκρά παιδιά στη Μεσόγειο, τα εγκλωβισμένα παιδιά και οι διασωθέντες πρόσφυγες των στρατοπέδων είναι η κυρίαρχη εικόνα «παλιών» και «νέων» πολέμων του ιμπεριαλισμού, στο όνομα της δημοκρατίας και της ελευθερίας. Είναι η πραγματικότητα των ιμπεριαλιστικών πολέμων των ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ που αιματοκυλούν λαούς, για να επιβάλουν την κυριαρχία τους παντού, για να έλέγξουν τα  ενεργειακά αποθέματα από Αφγανιστάν μέχρι τη Μεσόγειο.
Η πλατιά πλειοψηφία της κοινωνίας μας, έχοντας νωπές τις μνήμες της προσφυγιάς και της ξενιτιάς έστησε από την πρώτη στιγμή «φράκτη αλληλεγγύης» για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών που έζησαν και επιβίωσαν από τη φρίκη του πολέμου. Τα παιδιά, τα πιο αθώα θύματα του πολέμου, έζησαν στο πετσί τους τι θα πει ιμπεριαλιστικός πόλεμος, βομβαρδισμοί, ορφάνια, ξεριζωμός και προσφυγιά. Διέσχισαν χιλιάδες χιλιόμετρα με τα πόδια για να σωθούν. Τα εκπαιδευτικά σωματεία, μαζί με τον κόσμο της εργασίας, απαίτησαν τα παιδιά των προσφύγων να μπουν στα σχολεία, υποστηρίζοντας ότι αυτό είναι το φυσικό τους περιβάλλον, και όχι ο δρόμος ή τα στρατόπεδα. Διατύπωσαν συγκεκριμένες προτάσεις για την πλήρη και ομαλή ένταξή τους στα δημόσια σχολεία (καταγραφή των παιδιών που θέλουν να φοιτήσουν, χωρισμός σε μικρές ομάδες, δημιουργία Τάξεων Υποδοχής, μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, διευκόλυνση με σχολικά λεωφορεία κλπ). Απαίτησαν να καλυφτούν όλες οι προϋποθέσεις που θα επιτρέπουν την απρόσκοπτη φοίτησή τους, όπως απαιτούν για όλους τους μαθητές.
Στον αντίποδα αυτών των αιτημάτων η πολιτική της κυβέρνησης στοχεύει να κρατηθούν οι πρόσφυγες μακριά από κατοικημένες περιοχές, σε συνθήκες οριακής απομόνωσης, να ακυρωθούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, όπως αυτά προκύπτουν από διεθνείς συνθήκες. Η συμφωνία ΕΕ- Τουρκίας και η πολιτική κλειστών συνόρων, τους κρατά κυριολεκτικά εγκλωβισμένους, φυλακισμένους και αιωνίως πρόσφυγες, χωρίς δικαιώματα στη ζωή. Η λειτουργία των απογευματινών δομών, που δρομολογεί η κυβέρνηση (ρευστών σε περιεχόμενο για τους μαθητές, με ελαστικές εργασιακές σχέσεις για τους εκπαιδευτικούς και με μηδενική αλληλεπίδραση με τις ομάδες των συνομηλίκων) δεν είναι εκπαίδευση. Η παραχώρηση λειτουργιών της εκπαίδευσης σε ΜΚΟ εξυπηρετεί την κατασπατάληση εκατομμυρίων ευρώ στις πλάτες των προσφύγων ενώ τους εκχωρεί το δικαίωμα της διεκπαιρέωσης εκπαιδευτικής πολιτικής. Οι πολιτικές διαχωρισμού και οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης αποφεύγουν την αντιπαράθεση με τις ξενοφοβικές και φασιστικές φωνές που εμφανίζονται μειοψηφικά στις τοπικές κοινωνίες.
Στη Γ΄Δ/νση Π.Ε της Αθήνας (συνορεύει με το στρατόπεδο προσφύγων του Σκαραμαγκά) υπάρχουν 52 αιτήσεις γονέων για εγγραφή και φοίτηση των παιδιών τους σε πρωινά τμήματα. Αντί λοιπόν από το καλοκαίρι να υπάρχει σχέδιο για την αναμενόμενη ένταξη των παιδιών στα σχολεία υπάρχει επιτηδευμένη κωλυσιεργία. Συγκεκριμένα: Τα σχολεία που πρότεινε ο Δ/ντής Εκπ/σης απέχουν έως και 23 χλμ. από το Σκαραμαγκά. Χιλιόμετρα τα οποία καλούνται να διανύσουν μόνα τους μικρά, ανήλικα παιδιά αφού ούτε λεωφορείο μπαίνει για τις μετακινήσεις των μαθητών. Η Δ/νση χώρισε αδέρφια στέλνοντάς τα σε σχολεία τριών διαφορετικών περιοχών(!!!). Η Δ/νση μετά από πλήθος κωλυσιεργιών, «δέχτηκε» να παραλάβει τις αιτήσεις των γονιών, χωρίς όμως να έχει μέχρι σήμερα στείλει, ως όφειλε, τα παιδιά σε  σχολείο. Αντίθετα, χρησιμοποιώντας το θέμα της μη δημιουργίας Τμήματος Υποδοχής ακύρωσε ακόμα και εγγραφές που είχε κάνει, βγάζοντας τα παιδιά από τις τάξεις!!!
Ο δ/ντής εκπαίδευσης της Γ Αθήνας, εμπαίζει γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικά σωματεία στις παραστάσεις διαμαρτυρίας που έχουν γίνει μέχρι σήμερα στη Γ. Αθήνας.
Θεματοφύλακας των κυβερνητικών εκπαιδευτικών πολιτικών, δεν διστάζει να παρανομήσει ως προς την ερμηνεία των διεθνών συμβάσεων και να εκφράσει μάλιστα «το δικαίωμά του να ερμηνεύει τους νόμους» όπως νομίζει, ΑΡΚΕΙ το αποτέλεσμα των πρακτικών του να υλοποιεί την περιθωριοποίηση όσων προσφυγόπουλων (μέσω των αιτήσεων των γονιών τους) επιθυμούν τη φοίτηση στις πρωινές δομές των σχολείων.
Με επιχειρηματολογία που αντλεί «δάνεια στοιχεία» από το οπλοστάσιο των ακραίων τοποθετήσεων, δηλώνει ότι δεν μπορεί να προχωρήσει σε εγγραφές είτε γιατί δεν υπάρχουν όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και έγγραφα (ΨΕΥΔΕΣ) είτε ότι οι εγγραφές θα δημιουργήσουν συντηρητικά αντανακλαστικά στις τοπικές κοινωνίες (ΨΕΥΔΕΣ ΕΚ ΤΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ, αφού οι μέχρι σήμερα φοιτήσεις νηπίων και μαθητών δημοτικού στα σχολεία που έχει γίνει δυνατή η φοίτησή τους έχουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα,). Δεν διστάζει μάλιστα (χωρίς να κατονομάζει συγκεκριμένα) να χρησιμοποιεί ενώσεις γονέων!!! που συμφωνούν μαζί του (ας μας πει ποιες ενώσεις έχουν παρόμοιες αποφάσεις και στέκονται εμπόδιο στα μορφωτικά δικαιώματα των ευπαθών ομάδων με την υλοποίηση παρόμοιων συμπεριφορών) ή μια «αόρατη» τοπική κοινωνία (ποιους τοπικούς παράγοντες εμπλέκει με αυτές τις δηλώσεις;), με τους οποίους συνδιαμορφώνει την αντιπαιδαγωγική του πολιτική.
Οι ισχυρισμοί του για άρνηση εγγραφών και φοίτησης των προσφύγων-μαθητών επειδή δεν υπάρχουν τάξεις υποδοχής, ανοίγει δρόμους για μελλοντική αξιοποίηση του ίδιου επιχειρήματος και για άλλες ομάδες μαθητών. Έτσι, ΑΝ δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί και προσωπικό στα ειδικά σχολεία, ΚΑΙ αυτός ο μαθητικός πληθυσμός θα πρέπει να «περιμένει» σπίτι του, μέχρι να γίνουν οι απαραίτητοι διορισμοί. ΑΝ πάλι κάποιοι τοπικοί άρχοντες (!!!) ή ενώσεις γονέων (!!!) εκτιμήσουν ότι μαθητές με αναπηρία αποτελούν «εμπόδιο» σε κάποιο σχολείο, τότε η διοίκηση με τους «όποιους» θεσμικούς ή εξωθεσμικούς παράγοντες θα μπορεί να εκποιεί τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών που θα βρεθούν στο εκάστοτε στόχαστρο.
Ο δ/ντής εκπαίδευσης της Γ. Αθήνας ΟΦΕΙΛΕΙ να εφαρμόσει όλες τις διεθνείς δεσμεύσεις για την εκπαίδευση των ευπαθών ομάδων. Οφείλει όχι απλά να εγγράψει τους πρόσφυγες-μαθητές που επιθυμούν να φοιτήσουν σε πρωινά σχολεία, αλλά να εξαντλήσει όλα τα δεδομένα για τη δημιουργία τάξεων υποδοχής στα σχολεία που θα φοιτήσουν, και να μεριμνήσει για σχολικά λεωφορεία για τις μετακινήσεις τους. Αντί για υπόγειες  αντιθεσμικές «συνεννοήσεις» με κάποιους «ανωνύμους παράγοντες», που επιχειρούν να ενισχύσουν μειοψηφικές ρατσιστικές συμπεριφορές, να ακούσει τη φωνή της πλατιάς πλειοψηφίας της μαχόμενης εκπαίδευσης, που μέσα από συλλογικές αποφάσεις των εκλεγμένων οργάνων της ΕΧΕΙ ΠΡΟΤΑΞΕΙ την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των προσφύγων- μαθητών.
Η ζωντανή εκπαίδευση θα αφήσει και σε αυτή τη χρονική φάση το δικό της ιστορικό αποτύπωμα για την υπεράσπιση ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ, και αυτό θα είναι η δική μας συνεισφορά στην ιστορία του εκπαιδευτικού κινήματος, που θα αποτελεί εμπειρία και ανάγνωσμα για τις επόμενες γενιές των μαθητών μας.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here