Γ. Χρόνης: Λειτουργία δημόσιου σχολείου, κτιριακές υποδομές και ελλείψεις

0
595

Ο Γιώργος Χρόνης, δάσκαλος, εκλεγμένος αντιπρόσωπος στη ΔΟΕ, μέλος του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΛΗΝΟΣ και δημοτικός σύμβουλος  Ιλίου με το Ασυμβίβαστο ίλιον, τοποθετήθηκε στην 88η Γ.Σ. των αντιπροσώπων της ΔΟΕ σχετικά με την λειτουργία του δημόσιου σχολείου και τις τις κτηριακές υποδομές, τονίζοντας πως οι σοβαρές ελλείψεις ελλοχεύουν κινδύνους για την ασφάλεια και την υγιεινή των μαθητών.

«Στον δήμο Ιλίου υπάρχουν 6 δημοτικά που συστεγάζονται με νηπιαγωγεία. Τα σχολικά κτίρια στην πλειοψηφία τους είναι παμπάλαια (40-50-60 ετών) και δεν είναι κατάλληλα να φιλοξενούν μαθητές. Το τελευταίο δημοτικό που χτίστηκε ήταν πριν 15 χρόνια. Υπάρχουν αποφάσεις της ενιαίας σχολικής επιτροπής του δήμου για τοποθέτηση προκάτ αιθουσών στις αυλές σχολικών μονάδων (σε 3 δημοτικά και σε 2 νηπιαγωγεία) και ίδρυση παραρτήματος νηπιαγωγείου σε δημοτικό σχολείο για την υποστήριξη του θεσμού της 2ετής υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής. Αμφιβάλλω αν θα ολοκληρωθούν οι εργασίες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Οι αυλές των σχολείων εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλεια και τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών. Οι τουαλέτες είναι απαράδεκτες με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγεία των μαθητών. Το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο στα σχολεία εκείνα όπου δεν υπάρχουν μόνιμες καθαρίστριες, αλλά καθαρίστριες με σύμβαση. Οι καυστήρες θέρμανσης χρήζουν αντικατάστασης και κανένα σχολείο δεν έχει πυρασφάλεια. Ο δήμος μεταθέτει τις ευθύνες στις πλάτες των εκπαιδευτικών με απαράδεκτες ανακοινώσεις. Έχουμε σχολείο ειδικής αγωγής ΣΔΙΤ, όπου υπάρχει διαμάχη ανάμεσα στην πολιτεία, στον δήμο και στην ανάδοχο εταιρεία του έργου σχετικά με τις αρμοδιότητές τους. Στο συγκεκριμένο σχολείο υπήρχαν κάμερες σε αντίθεση με ό,τι προέβλεπε ο σχετικός νόμος. Λόγω κακής περίφραξης έφυγε μαθητής από το σχολείο με αποτέλεσμα να διώκονται εκπαιδευτικοί για παραλείψεις και ευθύνες άλλων.
Το 2011 με τον Καλλικράτη παρακρατήθηκαν τα χρήματα των σχολικών επιτροπών των σχολικών μονάδων, χρήματα που τα διαχειρίζεται μέχρι και σήμερα η ενιαία σχολική επιτροπή του δήμου. Πρέπει να αποδοθούν πίσω στα σχολεία. Υπάρχουν σχολικές μονάδες με μεγάλο χρέος-όχι λόγω κακής διαχείρισης αλλά λόγω ιδιαιτεροτήτων-που δημιουργούν σοβαρότατο πρόβλημα στη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Να υπάρξει σχετική ρύθμιση. Να υπάρξει ειδικό κονδύλι για τη θέρμανση και τους λογαριασμούς των ΔΕΚΟ.
Στον δήμο Πετρούπολης λόγω έλλειψης σχολικής στέγης λειτουργούν πληθωρικά τμήματα μαθητών. Βοηθητικές αίθουσες βαφτίζονται ως αίθουσες διδασκαλίας. Στις αυλές των σχολείων έχουν χτιστεί αίθουσες διδασκαλίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των μαθητών. Νηπιαγωγεία βρίσκονται σε ακατάλληλους ιδιωτικούς χώρους ή ως παραρτήματα σε αμφιθέατρα και γυμναστήρια δημοτικών σχολείων.
Υπάρχουν προγράμματα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ 1 και ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ 2 από την πολιτεία για την ανακατασκευή των αυλών των σχολείων μέσα από τους δήμους χωρίς να γνωρίζουμε ποιοι δήμοι και ποια σχολεία έχουν προτεραιότητα. Υπάρχουν προγράμματα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ 3 και ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ 4 σχετικά με την πυρασφάλεια των σχολείων και την κατασκευή ραμπών για τα άτομα ΑΜΕΑ χωρίς να γνωρίζουμε αν θα καλυφθεί το σύνολο των σχολείων σε όλη την Ελλάδα.
Πρέπει είτε μέσω περιφερειών είτε μέσω δήμων να γίνει έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων πανελλαδικά όσον αφορά τη σεισμική θωράκισή τους.»

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here