Γιάν Κάρας: Ο ΟΠΑΠ διαθέτει υψηλές αντοχές – Ανάκαμψη για τις retail δραστηριότητες

0
107

Στον απόηχο του τέταρτου τριμήνου του 2021, που ήταν ιστορικά μεταξύ αυτών με τις καλύτερες επιδόσεις σε όρους GGR για τον ΟΠΑΠ, η διοίκηση του Ομίλου μιλώντας στους αναλυτές κατά τη σημερινή παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το σύνολο του έτους τόνισε πως η δυναμική του επιχειρηματικού μοντέλου και η ισχυρή οικονομική θέση του ΟΠΑΠ επιβεβαιώθηκαν και το 2021, οδηγώντας σε ενίσχυση της κερδοφορίας και σημαντικά οφέλη για τους μετόχους.

Συγκεκριμένα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Γιαν Κάρας, εξέφρασε την ικανοποίηση της εταιρείας για τις ανθεκτικές επιδόσεις των retail δραστηριοτήτων. Όπως τόνισε, παρά τις συνεχιζόμενες προκλήσεις της πανδημίας Covid-19, η ανάκαμψη του retail δικτύου επιταχύνθηκε.

Τόνισε πως βασικό ρόλο για την επίδοση αυτή έπαιξε το ολοκληρωμένο εμπορικό πλάνο της εταιρείας και πρωτοβουλίες που εστίασαν στη διασκέδαση του πελάτη και την ψηφιοποίηση. Μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα loyalty ΟΠΑΠ Επιβραβεύσεις έχει γνωρίσει μεγάλη αποδοχή, με περίπου 600.000 εγγεγραμμένους πελάτες στα τέλη του 2021 και ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα ενεργών χρηστών.

Επιπλέον, ο κ. Κάρας στάθηκε στη νέα εφαρμογή OPAP Store App, που αναβαθμίζει την ψηφιακή εμπειρία στα καταστήματα ΟΠΑΠ, επιτρέποντας στους πελάτες να παίζουν και να εισπράττουν τα κέρδη τους ψηφιακά, χωρίς να επισκέπτονται το ταμείο των πρακτορείων. Το στάδιο πιλοτικής λειτουργίας ολοκληρώνεται και η πλήρης λειτουργία της εφαρμογής θα ξεκινήσει εντός του δεύτερου τριμήνου του 2022.

Ακόμη, η ψηφιακή αναβάθμιση του δικτύου συνεχίζεται δυναμικά, καθώς περισσότερα από 1.100 πρακτορεία έχουν ήδη εγκαταστήσει έξυπνες ψηφιακές υποδομές και σύγχρονο οπτικοακουστικό εξοπλισμό (π.χ. videowall, smart TV). Επίσης, η εταιρεία ενίσχυσε περαιτέρω το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της (π.χ. νέες επιλογές σε Powerspin και Πάμε Στοίχημα, αναβάθμιση Virtual παιχνιδιών, βελτιστοποίηση VLTs κ.ά.).

Οnline δραστηριότητες

Η διοίκηση σημείωσε επίσης πως οι online δραστηριότητες συνέχισαν να αποτελούν βασικό μοχλό ανάπτυξης. Η βάση των online πελατών του ΟΠΑΠ αναπτύχθηκε περαιτέρω, χάριν στην ενίσχυση των online προϊόντων, τα αναβαθμισμένα front-end περιβάλλοντα και τις στοχευμένες δραστηριότητες CRM.

Στη βάση αυτή, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ εστίασε στην πρόσφατη παρουσίαση του ανανεωμένου live casino του Pamestoixima.gr, που προσφέρει εξελιγμένη παικτική εμπειρία, με Έλληνες dealers σε live διαδραστικά τραπέζια. Επίσης, αναφέρθηκε στη διάθεση των Virtuals+, που προσφέρουν στους πελάτες τη μεγαλύτερη ποικιλία Virtual Sports.

Επιπλέον, η διττή στρατηγική του ΟΠΑΠ για την online αγορά συνέχισε να αποδίδει, καθώς η πλήρης ενοποίηση της Stoiximan συνεισέφερε ξεκάθαρα στις συνολικές επιδόσεις του ομίλου. 

Εταιρική υπευθυνότητα

Σύμφωνα με τον κ. Κάραςη δέσμευση του ΟΠΑΠ στην εταιρική υπευθυνότητα και την κοινωνική προσφορά παραμένει εξαιρετικά ισχυρή.

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, ο ΟΠΑΠ έλαβε αξιολόγηση AA, από τον ESG δείκτη της MSCI, που αξιολογεί την απόδοση εισηγμένων εταιρειών σε σχέση με το περιβάλλον, την κοινωνία και την εταιρική διακυβέρνηση. Η αξιολόγηση κατατάσσει τον ΟΠΑΠ μεταξύ των ESG ηγετών του κλάδου των τυχερών παιγνίων διεθνώς.

Επίσης, ο ΟΠΑΠ απέσπασε ξανά πιστοποίηση «Επιπέδου 4» από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Λοταριών (WLA), για τη συνεπή εφαρμογή των αρχών του Υπεύθυνου Παιχνιδιού στις δραστηριότητες του. Η συγκεκριμένη πιστοποίηση είναι η υψηλότερη παγκοσμίως για το Υπεύθυνο Παιχνίδι.

Ακόμη, ο ΟΠΑΠ συνεχίζει το έργο της ανακαίνισης των δύο μεγαλύτερων παιδιατρικών νοσοκομείων της Ελλάδας. Σύντομα, το έργο θα ολοκληρωθεί πλήρως, με τον ΟΠΑΠ να παραδίδει στην ελληνική κοινωνία δύο συνολικά αναβαθμισμένα νοσοκομεία, με υπερσύγχρονες υγειονομικές υποδομές.

Υπενθυμίζεται πως ο ΟΠΑΠ εμφάνισε καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) για τη χρήση του 2021 σχεδόν 1,539 δισ. ευρώ (+36,2% ετησίως). Στο δ΄ τριμήνο, τα GGR ανήλθαν στα 498,5 εκατ. ευρώ, μέγεθος που συνιστά μια από τις καλύτερες επιδόσεις σε επίπεδο τριμήνου ιστορικά. Τα έφτασαν στα 550,3 εκατ. ευρώ (+111,1% ετησίως), ενώ τα EBITDA δ΄ τριμήνου έφτασαν τα 170,4 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη του 2021 διαμορφώθηκαν στα 259,4 εκατ. ευρώ (+26,4% ετησίως), ενώ τα καθαρά κέρδη δ’ τριμήνου ανήλθαν στα 86,1 εκατ. Ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΠΑΠ πρότεινε τη διανομή μεικτού μερίσματος 0,50 ευρώ ανά μετοχή στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων. Μαζί με το ήδη διανεμηθέν προμέρισμα των 0,10 ευρώ, το μέρισμα για το 2021 ανέρχεται σε 0,60 ανά μετοχή. Επιπλέον, το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων τη διανομή 0,90 ευρώ ανά μετοχή ως επιστροφή κεφαλαίου. Συνολικά, η ανταμοιβή των μετόχων για το οικονομικού έτος 2021 ανέρχεται σε 1,50 ευρώ ανά μετοχή.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here